Ar ko sākt programmēšanas prasmju apguvi? To pirmsskolā lieliski var darīt arī bez robotiņiem. Dažādus interesantus paņēmienus darba ēnošanas laikā Somijā Helsinku pirmsskolā “Korento” mācījās Liāna Kļaviņa-Rence, Sabīne Vasiļevska un iestādes vadītāja Ingrīda Dzelzkalēja. Tehnoloģijas nav noteikti nepieciešamas, lai attīstītu algoritmisko domāšanu. Drīzāk mūsu programmēšanas domāšanas prasmes ir būtiskas, lai tehnoloģija darbotos. Kad bērni no priekšmetiem, dabas materiāliem vai kā cita veido ritma rindas, tā jau ir programmēšana. Bērni atpazīst un apgūst darbību sekvences. Sekvences modeļa atpazīšana ir svarīga algoritmiskās domāšanas un programmēšanas sastāvdaļa kopumā. Tam lieliski noder arī Lego. Somijas kolēģes rādīja, kā bērni praktiski darbojas ar Lego Duplo tieši programmēšanas iemaņu apguves jomā.
Sākotnējās algoritmiskās domāšanā prasmes, mācīšanās, kā veikt darbības secībā, kā noteikt un nosaukt soļus secībā ir pamatprasmes algoritmiskās domāšanas apguvei, kas ir svarīgs programmēšanas pamats.
Mācības Dženovas "Scuola di Robotica"
Babītes pirmsskolas skolotājām Aigai Traškovai un Dagmārai Binderei četras dienas novembra vidū bija iespēja mācīties Dženovas Robotikas skolā (Scuola di Robotica). Šie kursi bija kā individuāla apmācība ar nelielu eksāmenu noslēgumā. Babītes bērnudārzā ikdienas darbā ar bērniem tiek izmantoti tādi mācību robotiņi kā BeeBot bitīte un mTiny pandiņa. Tikko iegādāti arī āra robotiņi. Kursos skolotājas papildināja un ieguva jaunas zināšanas šo robotiņu izmantošanā. Skolotājas iepazina programmu Scratch Junior, kurā apguva programmēšanas pamatprincipus, kā arī ieguva daudz noderīgu, praktisku ideju darbā ar bērniem. Šis skolotājām bija arī liels izaicinājums un pilnīgi jaunu zināšanu apguve.