
Babītes pirmsskolas izglītības iestāde īsteno Vispārējo pirmsskolas izglītības programmu, izglītības programmas kods 0101 11 11.
“Pirmsskolas izglītības satura īstenošanas mērķis ir zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, darbojas patstāvīgi un mācās ieinteresēti un ar prieku, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā.” (“Noteikumi-par-valsts-pirmsskolas-izglitibas-vadlinijam-un-pirmsskolas-izglitibas-programmu-paraugiem”)
Būtisks uzsvars mācību procesā tiek likts uz drošu un atbalstošu vidi un attīstošu atgriezenisko saiti no pedagoga puses, lai rosinātu bērnu pašu domāt par savu mācīšanos un sasniegto rezultātu.
Programmu lasīt šeit: https://mape.skola2030.lv/resources/10
Iekļaujošā izglītība un individuālais atbalsts bērnam mācībās un ikdienā pirmsskolā
Iekļaujošā izglītība ir būtiska prioritāte, nodrošinot visiem bērniem atbalstošu un vienlīdzīgu iespēju vidi. Iestādē īpašu uzmanību pievēršam individuālajām vajadzībām, sadarbojoties ar vecākiem un speciālistiem, lai bērniem sniegtu vislabākos apstākļus viņu izaugsmei.
Atbalsta komanda:
Mūsu iestādē strādā profesionāla komanda, kas palīdz bērniem attīstīt viņu spējas:
- Logopēds- Olita Blumentāle-Ziediņa
- Strādā ar bērniem, kuriem nepieciešama valodas un runas prasmju pilnveide.
- Sadarbībā ar vecākiem sniedz ieteikumus valodas attīstībai arī mājās.
- Izglītības psihologs – Baiba Freiberga
- palīdz padziļināti novērtēt bērna vajadzības un sniedz rekomendācijas.
- veic diagnosticējoši – koriģējošu darbu ar bērniem, kuriem ir mācību un/vai uzvedības problēmas
Vecāku loma un atbildība
Vecāku līdzdalība ir būtiska, lai nodrošinātu bērnam vislabāko iespējamo atbalstu un sekmīgu attīstību.
Vecākiem ir pienākums:
- Sadarboties ar pedagogiem un speciālistiem:
Piedalīties sarunās un regulāri sazināties ar speciālistiem, izmantojot klātienes tikšanās vai saziņā platformā e-klase. - Ievērot speciālistu rekomendācijas: Vecākiem ir pienākums sadarboties ar iestādes speciālistiem, uzklausot un īstenojot sniegtos ieteikumus, kas veicina bērna attīstību un nodrošina mērķtiecīgu atbalstu mācību un socializēšanās procesā.
- Nodrošināt bērnam atbilstošu aprūpi un izglītību:
Vecākiem jānodrošina, ka bērnam ir pieejama regulāra medicīniskā aprūpe, tostarp speciālistu atzinumi, ja tie nepieciešami izglītības procesa pielāgošanai. - Atbalstīt bērnu mājās:
Vecākiem ir svarīgi turpināt pirmsskolā uzsāktos procesus, nodrošinot aktivitātes mājās, kas stiprina apgūtās prasmes, piemēram, lasīšanu, valodas vingrinājumus vai sociālo prasmju apguvi.
Sadarbības modelis starp iestādi un vecākiem:
- Saziņa un informācija:
Vecākiem tiek sniegta detalizēta informācija par bērna vajadzībām, progresu un atbalsta plāniem. Saziņa notiek regulārās tikšanās reizēs. - Vajadzību izvērtēšana:
Izglītības psiholog un logopēds sadarbojas ar vecākiem, lai novērtētu bērna stiprās puses un vajadzības, kā arī plānotu nepieciešamo atbalstu. - Individuālā plānošana:
Pēc nepieciešamības bērnam tiek izstrādāts Individuālais izglītības programmas apguves plāns, kurā ietverti bērna attīstības mērķi un stratēģijas. Vecāki aktīvi piedalās šajā procesā. - Regulāra atgriezeniskā saite:
Vecāki tiek informēti par bērna progresu gan klātienes tikšanās reizēs, gan rakstiskā veidā, izmantojot e-klase platformu.